Ahad, 23 Disember 2012


Bersyukur pemberian-Nya



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Exam dekat suda~!! Seminggu lagi. Sempat lagi update, curi masa kejap. Doakan ana k :P hihi.

Kali ni mau cakap pasal mensyukuri dan menghargai pemberian Allah. Kenapa pemberian Allah?Sebab semua yg ada di muka bumi ni, semua milikNya. Biarpun kita dapat duit dari mak bapa kita, tapi hakikatnya duit itu rezeki daripada?? Allah Subhanahu Wa Taa'la. Pandai.. hehe. Macam dalam kelas pulak ajar budak-budak. hahaha.

Tajuk ada tapi idea xda.haha. sebab baru balik kelas ni, penat sikit. Cuma tiba-tiba entah kenapa tangan mau terasa update, jadi update lah. Xapa, kali ni mau kongsi ja kata-kata orang otai. Namanya dirahsiakan untuk mengelak gosip panas. hehe. Cuma, cukup terkesan dengan kata-kata pujangganya. Beliau berkata :

The only choice you has is,
either you choose the BEST one, 
or help him/her to be a BETTER one. 

Amacam??power x?? Tapi kata-kata ni cukup berharga dan sangat berguna. ( padahal xfaham sangat pun, lemah BI ). haha. yang xfaham, boleh ,minta tolong Sir Jujel A/L Teranslet k? hahaha.. 

Xda idea!! haha. xpa, sengaja kasi gantung-gantung ( bahasa sabah, maksudnya= separuh@xsampai ) post, sebab ada sambungannya nanti di episod akan datang. Episod khas dengan tajuk yg cukup mengancam jiwa kita. Jadi, jangan lupa temujanji kita, di waktu dan masa yang sama, dalam rancangannnnn???? Eh, cam cerita Tv pulak. haha. Cita-cita mau jadi personaliti xkesampaian. hahaha. 

In shaa Allah nanti akan di sambung post akan datang. Akan ana jelaskan :P Semoga Kita semua sentiasa berada dalam Rahmat Allah, dan ditetapkan di atas jalanNya. Amin ya rabb. ^_^ 


Irbid Jordan, 3.58 PM, 
Malaysia 8.56 PM. 


1 ulasan: